Tidens mand går med smykker
Mænd og udsmykning har ikke altid kunne stå i samme sætning.
Det har i høj grad ændret sig i dag. Mænd er blevet mere og mere interesserede i at se godt ud, og en af de ting som særligt er blevet en trend, er smykker til mænd.
Mange kendte bærer noget, som kan symbolisere alt lige fra fred til rigdom.
Der findes masser af butikker på nettet og i fysisk forstand, som sælger smykker til mænd.
Smykker udstråler selvsikkerhed
En tur gennem hvilken som helst herretøjs forretning i dag, og man vil støde på smykker af en eller anden art.
Der findes et kæmpe udvalg af smykker til mænd. Og efterspørgslen på dem er steget i takt med, at det bliver mere og mere moderne.
Det er f.eks. meget populært at bære armbånd i læder, som matcher påklædningens farver, eller have sig et pænt ur, der siger noget om, hvem man er.
At kunne bære et smykke som mand udstråler en form af selvsikkerhed, at mænd er blevet mere bevidst om mode, er der ikke nogen tvivl om. Det handler ikke bare længere om at bære en guldhalskæde og et guldur. Det er i høj grad blevet til både øreringe, armbånd, halskæder og ringe i alle mulige farver design og mærker.
Mange har et hverdags smykke, som de har på hverdag, måske ikke lige en ring, men i hvert fald et ur eller en halskæde. Det betyder meget at fremstå moderne, det er ikke bare unge, men i høj grad også mænd oppe i alderen, der følger med moden.
De kendtes ”pynt”
Hver eneste dag støder vi på billeder af de kendte i medierne, og hver person har deres udstråling. Det kommer ofte til udtryk i form af smykker. Tænker man på mange rappere, så bærer de ofte store halskæder af guld eller sølv, samt masser af diamantbelagte ure, øreringe osv. Et typisk forsøg på at udvise rigdom og velfærd.
Der findes mange kendte, som er glade for at bære et eller flere smykker. Det er også dem, som er trendsættende for det, der skal være populært, så det står ofte beskrevet, hvor udsmykningen er fra osv.
Rigtigt mange af de kendte er også modeller for smykker til mænd, og det er med til at potentielle kunder verden over, føler sig mere sikre i at gå med eksempelvis et smart ur eller en farverig halskæde. Man kan forestille sig at mange tænker tanken: ”Hvis han kan, så kan jeg også”.